torsdag 16. februar 2012

Vanilje ekstrakt

Ha ha ja da var jeg her igjen da :-p Jeg må jo bare spre dette videre til alle bake galne jenter og damer der ute.. Jeg sjekket ut en kjempe flott blogg.. vet ikke om dere har sett den , men den heter iaff : http://sweets2share.blogg.no Og der har hun lagt ut en fantastisk oppskrift på å lage vanilje eksrakt selv :-D

Så til alle dere som er vanilje bestatte (slik som meg) så er dette oppskriften: må jo bare eelske dette da :-D

Håper dere sjekker ut bloggen hennes den er utrolig flott :-)



Dette er en oppskrift på en sterk ekstrakt som skal stå i minst 8 uker. Da er den klar og jeg kan spe den ut med 3.5 dl vann for å få senket alkohol %. Ferre stenger til samme mengde vodka blir en ekstrakt du skal bruke som den er uten å spe ut med vann.

12 Madagascar

12 Thahitian
1 liter vodka
om 8 uke tilsettes 3.5 dl vann

eller

7 madagascar
7 Thahitian
1 liter vodka
og den skal ikke spes med vann

det var det jeg hadde for dere for nå :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar